Help! Mijn Cashflow!
Staat u Cashflow situatie op 5 voor 12 ?!
Loopt het organisatorisch niet naar wens of wilt u deze juist gaan inrichten, dan hebben wij voor u de juiste expertise in huis om uw Order 2 cash flow de juiste structurele aanpak en/of inrichting te bieden.
Wat is Order 2 Cash?
Het order-to-cashproces omvat de financiële processen en bedrijfsprocessen vanaf de eerste ontmoeting om zaken te doen tot en met de betaling van de uitgaande factuur.
Gebeurd dit niet of niet tijdig genoeg en doet zich dit regelmatig voor en zijn uw klanten niet tevreden over uw facturering, dan kan dit zomaar tot een sluipend proces uitgroeien, waarin uw klanten weglopen en wegblijven en u met openstaande facturen blijft zitten met alle gevolgen van dien.
Openstaande facturen en/of discussies over betalingen zijn veelal te vermijden middels een kwalitatief ‘Order to Cash’ proces flow. Elke onderdeel in dit proces wat niet effectief loopt, leidt mogelijk tot betalingsproblemen achteraf.
Add2Value Interim Services creëert voor u de meerwaarde in het analyseren, verbeteren van (alle) onderdelen binnen uw Order to Cash flow. Wij laten uw O2C optimaal functioneren, waardoor u een betere leverbetrouwbaarheid geniet, kortere doorlooptijden kunt hanteren, kwalitatief factureert, lagere DSO resultaten behaalt, tijdig en een accuraat aanmaning systeem hanteert, met als resultaat een verbeterde klanttevredenheid en een verbeterde cashflow.
Wilt u alleen één of meerdere onderdelen van u cash flow proces inrichten of verbeteren, dan bieden wij u uiteraard ook hierbij de meeste geschikte oplossing met de juiste expertise.
Onderdelen binnen de cashflow
Quote:
- Dit is het proces voorafgaand aan de order, waarin de offerte centraal staat.
Ordermanagement:
- Het monitoren en beheren van de order. Hierbij is overzicht en inzicht cruciaal
Order fulfilment:
- Dit is het kernproces van de levering. Afhankelijk van de organisatie, omvat fulfilment onder andere inkoop, productie, voorraadbeheer en planning
Cashmanagement:
- Dit onderdeel richt zich met name op het naleven van de afspraken en voorwaarden uit het eerste onderdeel, de quote en draagt bij aan een minimale DSO en analyseren en delegeren van eventuele problemen, om als nog tot een geslaagde orderlevering te komen.
Onderdelen:
- Billing
- Accounts- Receivable & Payable
- Credit Control
- Treasury
- Credit Analysis
- Accounting
Reporting & improvement:
- Om een verbeteringen structureel door te voeren is het van belang om processen te inventariseren, te analyseren en te rapporteren, middels een tijdige en accurate Reporting en improvement proces.
Onderdelen:
- Controlling
- Changemanement